Nahrávám...
Aktualizuji zobrazený obsah
    Hledat
    Logo firmy (zobrazí úvodní stránku)
    KontaktyPorovnat Košík

    Obchodní podmínky

    Všeobecné smluvní podmínky - dále jen VSP
    článek I

    úvodní
    ustanovení
    1.       Tyto všeobecné smluvní
    podmínky, dále jen „VSP“, upravují práva a povinnosti účastníků kupní smlouvy
    uzavřené na dálku prostřednictvím serveru  www.habra.cz mezi
    prodávajícím firmou HABRA s.r.o.( IČ 25989065) a
    kupujícím.
    2.       Práva a povinnosti
    účastníků kupní smlouvy se řídí právní úpravou kupní smlouvy dle ust. § 588 a
    násl. ve spojení s ust. § 612 a násl. zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník,
    ve znění pozdějších předpisů, dále jen „občanský
    zákoník“.
    3.       Je-li kupujícím
    spotřebitel, tj. osoba, která při uzavírání a plnění závazků z kupní smlouvy
    nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, řídí se práva a povinnosti účastníků
    kupní smlouvy zákonem 89/2012 sba následně Občanského
    zákoníku.
    4.       Je – li kupujícím
    osoba, která je podnikatelem, a při uzavření kupní smlouvy je s přihlédnutím ke
    všem okolnostem zřejmé, že se kupní smlouva týká její podnikatelské
    činnosti,  řídí se práva a povinnosti účastníků kupní smlouvy zákonem
    89/2012, Obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, dále jen „obchodní
    zákoník“. V takovém případě se práva a povinnosti účastníků  kupní
    smlouvy řídí pouze těmi ustanoveními těchto VSP, která neodporují právní úpravě
    kupní smlouvy dle obchodního
    zákoníku.
    5.       Kupní smlouvy uzavírané
    na dálku jsou uzavírány  bez fyzické přítomnosti účastníků kupní
    smlouvy prostřednictvím elektronických prostředků, a to zasláním OBJEDNÁVKY
    zboží zveřejněného v nabídce prodávajícího na výše uvedených serverech. Dále jen
    „server“ nebo „servery“.
    6.       Kupní
    smlouvou se prodávající zavazuje obstarat a odevzdat kupujícímu zboží
    specifikované v objednávce  a kupující se zavazuje toto zboží převzít
    a zaplatit za ně prodávajícímu kupní cenu zveřejněnou na serveru způsobem a za
    podmínek dále stanovených těmito
    VSP.
    7.       Veškeré zboží nabízené
    prodávajícím je označeno názvem, základními technickými parametry a
    charakteristikou zboží, jakož i cenou za jeden kus zboží včetně DPH ve výši 21%.
    U každého druhu zboží prodávající uvádí, zda se nachází na skladě u
    prodávajícího nebo dodavatele či nikoli. U každého druhu zboží prodávající dále
    uvádí případnou komerční
    slevu.
    8.       Je – li u zboží uvedena
    komerční sleva, platí cena včetně komerční slevy. Komerční sleva není slevou
    poskytovanou z důvodu vad nebo opotřebení zboží a nevztahují se na ni ustanovení
    o odpovědnosti za vady dle článku IV těchto
    VSP.
    9.       Zboží je kupujícímu zasíláno
    prostřednictvím České pošty, s.p. (dále jen „poštou“) nebo prostřednictvím další
    přepravních a doručovacích služeb. Poštovné, příp. přepravné je účtováno spolu s
    kupní cenou zboží. Výše poštovného a přepravného je zveřejněna na serveru.
    Kupující může také zboží převzít osobně v provozovně prodávajícího na adrese:
    HABRA s.r.o., Dražkovice 222 , 533 33 Pardubice, tel.: +420 733 129
    838.
    10.    Připojení se k serveru, prohlídka nabízeného
    zboží, jakož i registrace nového zákazníka, objednávka zboží ani další úkony
    kupujícího prováděné na dálku, nejsou zpoplatněny.

    článek II
    uzavření
    kupní smlouvy a dodávka zboží
    A. objednávka
    zboží
    1.       Kupující, který má zájem
    koupit od prodávajícího zboží, jehož nabídka je zveřejněna na serveru, vyplní
    elektronickou objednávku a zašle ji elektronicky
    prodávajícímu.
    2.       Objednávka je
    návrhem kupní smlouvy, jejímž předmětem je zboží uvedené v objednávce. Pro účely
    kupní smlouvy je platná nabídka zboží včetně kupní ceny zveřejněné na serveru v
    době odeslání objednávky kupujícím. Kupní cenou se rozumí cena označená na
    serveru jako „Cena“, která se dále snižuje o případnou komerční slevu, je-li v
    době odeslání objednávky
    poskytována.
    3.       Odesláním objednávky
    kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito VSP a v plném rozsahu s nimi
    souhlasí. Kupující je okamžikem odesláním objednávky těmito VSP
    vázán.
    4.       Prodávající po doručení
    objednávky zašle kupujícímu elektronickou odpověď s číslem objednávky, a s
    rekapitulací objednaného zboží, v níž potvrdí doručení
    objednávky.
    5.       Prodávající je po
    doručení objednávky povinen obstarat a odevzdat kupujícímu objednané
    zboží  v přiměřené lhůtě vycházející ze stavu zboží na skladu (blíže
    článek II písm. B odst. 2 těchto
    VSP).
    6.       Kupující je oprávněn
    objednávku zrušit, a to zasláním elektronickou poštou na adresu prodávajícího
    uvedenou na příslušném serveru. Zrušení objednávky je účinné, pokud je
    prodávajícímu doručeno dříve, než prodávající odevzdal zboží k přepravě
    kupujícímu.
    7.       Pokud prodávající
    neobstará zboží a neodevzdá je kupujícímu do tří měsíců od doručení objednávky,
    platnost objednávky bez dalšího
    zaniká.
    8.       Kupní smlouva je uzavřena
    v okamžiku,  kdy kupující převezme objednané zboží.
    B. dodávka
    zboží, přechod vlastnického práva a nebezpečí škody na
    zboží
    1.       Prodávající je povinen
    dodat kupujícímu zboží tak, že je zašle poštou nebo prostřednictvím dopravce na
    adresu uvedenou kupujícím v
    objednávce.
    2.       Prodávající předá
    zboží, které má na skladě, k přepravě nejpozději do 5 pracovních dní po doručení
    objednávky. Nemá – li prodávající zboží na skladě, předá zboží k přepravě
    nejpozději následující pracovní den  od jeho převzetí od výrobce nebo
    jiného dodavatele. Zasílá – li prodávající kupujícímu zboží prostřednictvím
    pošty nebo dopravce, může elektronickou poštou oznámit, že zboží předal k
    přepravě a kdy lze doručení zásilky
    předpokládat.
    3.       Kupující je povinen
    objednané zboží převzít.
    4.       Je-li
    zboží přepravováno dopravcem, který kupujícího na označené adrese nezastihne, je
    dopravce oprávněn zboží předat jiné dospělé osobě ( starší 18 let ), která se na
    označené adrese nachází a je ochotna zboží převzít, zaplatit za ně kupní cenu a
    odevzdat kupujícímu. Pokud dopravce na označené adrese nikoho nezastihne,
    ponechá na místě písemné oznámení o datu a místu uložení zásilky, termínu, kdy
    si může kupující zboží vyzvednout, a telefonním čísle, kde si může kupující
    dohodnout termín a způsob převzetí zboží. Kupující je povinen nahradit
    prodávajícímu náklady spojené s opakovaným doručováním zboží a jeho případným
    uskladněním u dopravce.
    5.       V
    případě, že kupující zboží z důvodů na jeho straně nebo bez uvedení důvodů
    odmítne převzít, povinnost prodávající odevzdat kupujícímu zboží zaniká.
    Kupující je v takovém případě povinen nahradit prodávajícímu náklady spojené s
    přepravou zboží
    kupujícímu.
    6.       Kupující je povinen
    zaplatit kupní cenu a případné poštovné nebo přepravné
    prodávajícímu  :
    a) při převzetí zboží na poště nebo od jiného
    dopravce,
    b) osobě, která zboží předává, je-li zboží dodáváno prostřednictvím
    dopravce.
    7.       Kupující je oprávněn
    zaplatit kupní cenu příkazem k úhradě před předáním zboží kupujícímu, a to na
    účet prodávajícího č.: 253891294/0300. Kupující je povinen uvést variabilní
    symbol, kterým je číslo jeho objednávky. Je-li zboží dodáváno poštou nebo
    prostřednictvím dopravce, je kupující povinen zaplatit spolu s kupní cenou zboží
    předem i poštovné nebo
    přepravné.
    8.       Vlastnické právo ke
    zboží, jakož i nebezpečí škody na zboží, přechází na kupujícího převzetím
    zboží.
    9.       Prodávající dodává
    kupujícímu spolu se zbožím fakturu ( jiný daňový doklad), která zároveň slouží
    jako záruční list.
    10.    Kupující je povinen dodané
    zboží a připojenou fakturu (daňový doklad) případně také dodací list po jejich
    převzetí prohlédnout a případné vady a neshody se skutečným stavem zboží bez
    zbytečného odkladu písemně oznámit prodávajícímu. To platí především na případy,
    kdy dodané zboží nesouhlasí s obsahem dodacího listu nebo dodací list není
    správně vyplněn. V oznámení je kupující povinen specifikovat vady.
    článek
    III
    práva a povinnosti smluvních
    stran
    1.        Bylo – li kupujícímu
    zboží dodáno poštou nebo prostřednictvím dopravce, je kupující oprávněn do 14
    dnů od převzetí zboží od kupní smlouvy bez uvedení důvodů odstoupit. Uplynutím
    stanovené lhůty zaniká právo kupujícího odstoupit bez uvedení důvodů od kupní
    smlouvy.
    2.       Kupující je povinen
    písemné oznámení o odstoupení od kupní smlouvy zaslat poštou na adresu
    provozovny prodávajícího uvedenou v článku I odst. 2 těchto VSP, případně
    doručit osobně nebo doručitelem tamtéž. Kupující je v případě odstoupení od
    kupní smlouvy povinen vrátit prodávajícímu převzaté zboží současně s oznámením o
    odstoupení od kupní
    smlouvy.
    3.       Odstoupení od smlouvy je
    účinné v okamžiku vrácení zboží
    prodávajícímu.
    4.       V oznámení o
    odstoupení od kupní smlouvy je kupující povinen uvést číslo
    objednávky  a specifikovat zboží jeho názvem a počtem objednaných
    kusů.
    5.       Kupující, který odstoupil
    od kupní smlouvy, je povinen vrátit převzaté zboží v originálním obalu,
    nepoškozené, bez známek běžného užívání po dobu od převzetí zboží kupujícím do
    vrácení zboží prodávajícímu a s veškerým věcným příslušenstvím a doklady, které
    převzal spolu se zbožím, vyjma faktury. Za poškození se pro tyto účely kupní
    smlouvy považuje i nedůvodné odstranění ochranných pečetí a nálepek, zátek,
    označení a loga výrobce umístěných výrobcem na
    zboží.
    6.       Odstoupil – li kupující
    platně od smlouvy, je prodávající  povinen vrátit kupujícímu
    zaplacenou kupní cenu zboží sníženou o:
    (I) náklady prodávajícího spojené s
    vrácením zboží a jeho přípravou k dalšímu prodeji,
    (II) o případné náklady
    spojené s opakovaným doručováním a uskladněním zboží u dopravce, jakož
    i
    (III) o částku odpovídající rozdílu mezi zaplacenou cenou zboží a cenou, za
    kterou prodávající nabídne vrácené zboží k prodeji jako použité, nelze – li je
    prodat jako nové.
    7.       Prodávající
    vystaví bez zbytečného odkladu po vrácení zboží kupujícím dobropis a tento zašle
    kupujícímu k podpisu. Prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu vráceného zboží
    příkazem k úhradě na účet kupujícího nebo poštovní poukázkou na adresu uvedenou
    kupujícím v objednávce nebo osobně v provozovně prodávajícího, a to do 14 dnů od
    doručení dobropisu podepsaného
    kupujícím.
    8.       Pokud povinnost
    prodávajícího odevzdat kupujícímu zboží zanikla z důvodu zrušení objednávky
    kupujícím nebo uplynutím doby platnosti objednávky (blíže článek II písm. A
    odst. 6, 7 těchto VSP) a kupující zaplatil zboží předem příkazem k úhradě na
    účet prodávajícího, je prodávající povinen do 2 pracovních dnů od zrušení
    objednávky  nebo uplynutí platnosti objednávky, vrátit kupujícímu
    zaplacenou cenu zboží, a to příkazem k úhradě na účet kupujícího.
    článek
    IV
    odpovědnost prodávajícího za vady,reklamace vadného zboží
    A.
    odpovědnost za shodu zboží s kupní
    smlouvou
    1.       Prodávající odpovídá
    kupujícímu za to, že zboží je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou,
    především, že je bez vad. Zboží je ve shodě s kupní smlouvou,
    jestliže:
    a)    má jakost a užitné vlastnosti popisované
    prodávajícím nebo výrobcem nebo  jakost a užitné vlastnosti, které lze
    na základě zveřejněné reklamy na zboží očekávat, popř. jakost a užitné
    vlastnosti u takového druhu zboží obvyklé,
    b)    odpovídá
    požadavkům právních předpisů,
    c)     je dodáno v
    odpovídajícím množství,
    d)    má odpovídající míry nebo
    hmotnost a
    e)    odpovídá účelu, který prodávající pro
    použití zboží uvádí nebo pro který se obvykle
    používá.
    2.       Má-li zboží při převzetí
    kupujícím vady spočívající v rozporu s kupní smlouvou (článek IV písm. A odst. 1
    těchto VSP), má kupující právo na bezplatné uvedení zboží do stavu
    odpovídajícímu kupní smlouvě. V takovém případě má kupující
    právo
    a)    na výměnu nebo opravu zboží a není-li výměna
    či oprava zboží možná
    b)    na přiměřenou slevu z věci
    nebo
    c)    od smlouvy odstoupit.
    B. odpovědnost za
    vady záruční
    1.       Prodávající odpovídá
    za vady zboží, které představují rozpor s kupní smlouvou a které se vyskytnou po
    převzetí zboží v záruční
    době.
    2.       Je-li zboží prodáváno za
    sníženou cenu, záruka se nevztahuje na vady, pro které byla cena zboží
    snížena.
    3.       Na zboží použité se
    záruka neposkytuje a prodávající odpovídá pouze za vady existující při převzetí
    zboží kupujícím. Prodávající však neodpovídá za vady použitého zboží
    odpovídající míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí
    kupujícím.
    4.       Záruční doba na zboží
    činí 24 měsíců pro spotřebitele a 12 měsíců pro podnikatele, nestanoví-li
    prodávající delší záruční
    dobu.
    5.       Záruční doba počíná běžet
    ode dne převzetí zboží kupujícím.
    článek V
    Vrácení a výměna
    zboží
    Kupující má právo v souladu s ustanovením par. 1829 odst.1 občanského
    zákoníku odstoupit od smlouvy ve lhůtě od převzetí zboží, pokud byla smlouva
    uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku. Rozhodne li se spotřebitel
    využít tohoto práva, musí jednoznačné prohlášení o odstoupení od smlouvy doručit
    prodávajícímu nejpozději do 14. dne od převzetí zboží. V případě odstoupení od
    smlouvy ponese kupující náklady spojené s navrácením zboží.
    Prohlášení o
    odstoupení a zboží zasílejte na adresu:
    HABRA s.r.o.
    Dražkovice 222
    533
    33 Pardubice
    Zboží je nutné kupujícím vrátit bez zbytečného odkladu,
    nejpozději do 14ti dnů ode dne, kdy prodávajícímu oznámil, že odstupuje od
    smlouvy.
    Zboží je nutné vrátit úplné, s kompletní dokumentací, nepoškozené,
    čisté včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém bylo zboží
    převzato.
    Peníze za vrácené zboží budou kupujícímu vráceny pouze převodem na
    účet do 14ti pracovních dnů od vrácení zboží.
    V případě nesplnění některé z
    výše uvedených podmínek nebude prodávající akceptovat odstoupení od
    spotřebitelské smlouvy a zboží bude vráceno na náklady odesílajícího zpět. V
    případě, že bude vrácené zboží nekompletní či poškozené, může prodávající
    vrácenou kupní cenu snížit o tomu odpovídající
    částku.